KPI

Bart Daems
door


drupal

Een KPI (Key Performance Indicator) wordt binnen bedrijven gebruikt om te meten hoe effectief de doelstellingen (kunnen) worden bereikt.
Het gebruik van KPI’s is een doeltreffende manier voor organisaties om hun bedrijfsdoelstellingen vast te leggen – zodat zij door gedreven opvolging ervan – kunnen bepalen op welke vlakken ze succesvol zijn en waar ze moeten bijsturen.

De KPI’s die een bedrijf opmaakt, kunnen sterk verschillen per branche en niche.
Hoewel sommige van deze statistieken belangrijk zijn voor de volledige organisatie, zal elke individuele afdeling (en mogelijks elke individuele medewerker) waarschijnlijk ook KPI’s bijhouden die specifiek zijn voor de eigen doelstellingen.

Over de auteur:

Bart Daems

Creatief, ondernemend, én een tikje prettig gestoord.
Maar bovenal altijd in voor een goed gesprek rond jouw project!



Synoniemen:
Key Performance Indicator
« Terug naar de Marketing Begrippen Index

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *