IPM

Bart Daems
door


ipm

De term IPM (Interactions Per Mille) verwijst naar het gemiddeld aantal reacties op een Social Media post; berekend per duizend likes over de laatste dertig dagen.
IPM wordt dus gebruikt om het succes en engagement van content te meten en te vergelijken met de concurrentie; voor het samenvatten tot een KPI.

Om de IPM score te berekenen wordt de volgende formule gehanteerd:
IPM = ((aantal comments + aantal likes) / aantal posts)) / aantal fans)

Een goede gemiddelde IPM score op bijvoorbeeld Facebook is 4.
Minder dan 4 wil waarschijnlijk zeggen dat je content onvoldoende interessant is voor de doelgroep om tot actie over te gaan.

IPM is niet hetzelfde als IPM+; hierbij worden immers ook het aantal shares in rekening gebracht.

Over de auteur:

Bart Daems

Creatief, ondernemend, én een tikje prettig gestoord.
Maar bovenal altijd in voor een goed gesprek rond jouw project!



Synoniemen:
Interactions Per Mille
« Terug naar de Marketing Begrippen Index

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *