Facebook Algoritme

Bart Daems
door


facebook algoritme

Het Facebook algoritme beslist welke updates verschijnen in de newsfeed van elke gebruiker.
Dit algoritme verbergt niet-interessante verhalen, dus een update waarop weinig of geen geen interactie is zal minder vaak worden vertoond.

Elke actie die vrienden ondernemen, is een mogelijk nieuwsfeed verhaal.
Dat betekent dat wanneer een vriend een statusupdate plaatst, commentaar geeft op een andere statusupdate, een foto tagt, lid wordt van een bedrijfspagina of groep, dit in jouw persoonlijke nieuwsfeed kan verschijnen.

Het zou nogal overweldigend zijn als de nieuwsfeed alle mogelijke verhalen van al je vrienden liet zien.
Daarom heeft Facebook een algoritme gemaakt om te voorspellen hoe interessant elk verhaal voor elke gebruiker zal zijn.
Geschat wordt dat minder dan 10% van je connecties jouw nieuwe statusupdate te zien krijgen omwille van bovenstaande reden.

Aangezien de wereld van de technologie een snel veranderende wereld is, wordt ook het Facebook algoritme regelmatig verbeterd en aangepast.

Over de auteur:

Bart Daems

Creatief, ondernemend, én een tikje prettig gestoord.
Maar bovenal altijd in voor een goed gesprek rond jouw project!



« Terug naar de Marketing Begrippen Index

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *