Cost Per Click

Bart Daems
door


cost per click

Cost Per Click of CPC is de prijs die men als adverteerder betaalt per klik, op een betaalde advertentie op zoekmachines of op sociale media.

Zo kan 1 klik op een advertentie binnen Google Ads bijvoorbeeld €1,00 bedragen.
Dit is een andere strategie dan het Cost Per Mille Systeem (CPM), waarbij men betaalt per duizend vertoningen.

De cost per click wordt bepaald door een veilingsysteem, wat maakt dat deze onderhevig is aan verandering.
Afhankelijk van wat de andere adverteerders voor dezelfde zoekterm hebben ingezet als maximum bod, zal de cost per click mee worden bepaald.

Hierbij kan ook worden ingesteld wat de maximum cost per click bedraagt, zodat het automatisch biedingsysteem van Google Ads hier rekening mee houdt.

Over de auteur:

Bart Daems

Creatief, ondernemend, én een tikje prettig gestoord.
Maar bovenal altijd in voor een goed gesprek rond jouw project!



Synoniemen:
CPC
« Terug naar de Marketing Begrippen Index

Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *