Google Mijn Bedrijf: optimaal gevonden worden

Google Mijn Bedrijf
Bart Daems
door

Wat zijn de voordelen van Google Mijn Bedrijf?

Het is belangrijk dat je bedrijf optimaal aanwezig is daar waar je doelgroep zich bevindt.

Google Mijn Bedrijf biedt een aantal mooie voordelen voor elke onderneming.
Een bedrijfsvermelding in de zoekresultaten zorgt ervoor dat men meer klanten kan bereiken en aantrekken, maar heeft ook een positieve invloed op de ranking in deze zoekmachine.

Natuurlijk deed je dat al door een goede SEO strategie toe te passen, maar Google Mijn Bedrijf (Google My Business) kan ook een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van jouw onderneming.
Je kan immers optimaal worden gevonden omdat je een bedrijfsvermelding hebt in 1 van de populairste zoekmachines van de wereld.

Hierbij kan je bedrijf worden weergegeven op een prominente plaats van de zoekresultaten.
Dit kan als enige bedrijfsvermelding rechts naast de zoekresultaten zijn, of met meerdere bedrijven binnen de lokale zoekresultaten.
Zeker ook als je lokale bekendheid wilt werven biedt Google Mijn Bedrijf heel veel voordelen.

Met een bedrijfsvermelding in Google heb je de mogelijkheid om relevante informatie over jouw bedrijf toe te voegen én wordt deze in combinatie met Google Maps weergegeven.
En mooi is natuurlijk dat de Google Reviews direct zichtbaar zijn voor jouw potentiële klanten.
Hiermee kun je jouw doelgroep dus optimaal van dienst zijn als ze op zoek zijn naar jouw info.

Google Mijn Bedrijf is ook effectief voor de lokale vindbaarheid en SEO.
Op basis van de locatie van “de zoeker” worden namelijk de meest relevante resultaten weergegeven – al dan niet – met een bedrijfsvermelding.
Zo weet de klant jouw diensten niet alleen beter te vinden, maar worden ze ook direct voorzien van belangrijke contactinformatie en klanten ervaringen.

Handig, want zo trek je niet alleen nieuwe klanten aan, maar kun je ze ook nét dat duwtje in de rug geven die ze misschien nodig hadden om over te gaan tot een actie.

Google Mijn Bedrijf

 

Hoe kan ik Google My Business zo optimaal mogelijk gebruiken?

Om zoveel mogelijk voordelen te kunnen halen uit Google Mijn Bedrijf, is het van het grootste belang dat jouw bedrijfsgegevens up-to-date zijn én blijven.
Niets zo erg als een oud adres of url; want weg is de potentiële klant wanneer deze hier op klikt en niets terug vindt…

Ook moet je jouw bedrijfsvermelding voorzien van geschikte foto’s van jouw bedrijf om de SEO zo optimaal mogelijk te maken.
Natuurlijk niet alleen voor Google, maar in de eerste plaats gewoon voor jouw (potentiële) klanten.
Geef ze een unieke kijk binnen jouw bedrijf en je zal zien dat dit niet alleen jouw lokale vindbaarheid verbeterd.
Aangezien je zelf de controle hebt, kan je hier zeker creatief mee aan de slag om je imago optimaal uit te bouwen.

Een andere leuke functie is dat je (tijdelijke) posts kan plaatsen in jouw Google Mijn Bedrijf account.
Een perfecte manier om acties, events of nieuws aan te kondigen, of berichten welke verband houden met je business.
Handig, want je kan ook hierin links naar je website verwerken, wat dan óók weer een positieve invloed heeft op je SEO.

Google Mijn Bedrijf geeft tevens de reviews die door jouw klanten geplaatst zijn weer.
Of dit nu positieve of negatieve reviews zijn: het is altijd belangrijk om te reageren.
Zo versterk je de band met jouw klanten en zet het andere klanten aan tot het ondernemen van actie.

Ook de contactgegevens van jouw bedrijf op Google Mijn Bedrijf zijn zeer belangrijk voor een goede SEO-optimalisatie van de bedrijfsvermelding.
Door gegevens zoals openingstijden, telefoonnummer en website up-to-date te houden voorzie je jouw doelgroep van de informatie waar ze naar op zoek zijn.

Vanuit mobiele toestellen kunnen (potentiële) klanten zelfs gelijk bellen of mailen, door een simpele klik op de link.
Of kan men via de GPS functie in Google Maps recht naar je toe rijden.
Handig, toch?

 

Besluit

Google Mijn Bedrijf heeft dus behoorlijk wat voordelen voor jouw organisatie, bedrijf of winkel.
Met een correcte bedrijfsvermelding in Google kan je meer visibiliteit en een hogere ranking in de zoekmachines verwachten.
Je hebt hierdoor ook de mogelijkheid om nieuwe (lokale) klanten aan te trekken.

Je kan dit simpelweg en gratis activeren via deze link.
Het komt al wel eens voor dat er al een (automatische) bedrijfsvermelding actief is op Google, waardoor je deze gratis kan claimen.
Na het invullen van de gegevens wordt er een code verzonden ter verificatie, en klaar!

Eigenlijk hoort het aanmaken van een Google Mijn Bedrijf account dan ook standaard te worden voorzien binnen het Marketing plan van elk bedrijf.


Succes!

 


Begin je liever niet zelf aan bovenstaande? Commbee ondersteunt je graag! contacteer ons!

Over de auteur:

Bart Daems

Creatief, ondernemend, én een tikje prettig gestoord.
Maar bovenal altijd in voor een goed gesprek rond jouw project!


Geef een reactie

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *